منو قطره

تخیل در تصویرسازی ذهنی

در این مقاله با تخیل در تصویرسازی ذهنی آشنا می شویم

برای مشاهده اسلایدها را ورق بزنید

" تخیل در تصویرسازی ذهنی "

تصویرسازی ذهنی چیست ؟

تصویرسازی ذهنی حاصل تفکرات ذهنی انسان از محیطی حقیقی است که در ذهن می‌تواند آن ها را به صورت حقیقی تجسم کند.تصویرسازی ذهنی به دنیای حقیقی و ساختارهای فیزیکی و واقعی آن کاملاً مرتبط است.

 

ترسیم از تصویرسازی ذهنی خودمان

در تصویرسازی ذهنی ایده در ذهن شماست. این ایده تقریباً دست نیافتنی است. چیزی که در این روش باید قدرتمندتر باشد تا بتواند کاستی ها را جبران کند، احساس و ادراک است.یک احساس قوی به تصویرگر کمک می کند مداد را بردارد و به صورت خودکار به خلق تصاویری شفاف بپردازد.

مراحل گام به گام تخیل در تصویرسازی ذهنی ( گام اول)

در گام اول برای تصویرسازی تخیلی باید با نحوه ترسیم اشکال ساده‌ای مانند مکعب، استوانه، دایره و بسیاری از اشکال دیگر آشنا شده باشید.این مهارت نیازی به این که شما به سراغ تکنیک‌های خیلی خاص نقاشی مانند نحوه ترسیم خطوط محو و یا سایه روشن بروید، ندارد

 

مراحل گام به گام تصویرسازی ذهنی ( گام دوم)

در مرحله دوم تصویرگر برای تصویرسازی ذهنی باید آموزش ببیند که با اشکال ساده‌ای که رسم آنها را آموخته است به سراغ شکل های پیچیده‌تر برود. این ساختارها قرار نیست شبیه به هیچ شکل مشخص و از پیش تعیین شده‌ای باشند. شکل‌های جدید و پیچیده همچنین هیچ ربطی به واقعیت هم ندارند.

 

مراحل گام به گام تصویرسازی ذهنی ( گام سوم)

مرحله سوم مرحله مشاهده است. در این مرحله باید تمرین کنید با توجه به تمام آن چیزهایی که مشاهده کرده‌اید نقاشی آنها را رسم کنید.در این مرحله شما در واقع از همان اشکال ساده ای که قبلاً ترسیم آنها را آموخته‌اید استفاده می‌کنید.

 

مراحل گام به گام تصویرسازی ذهنی ( گام چهارم)

مرحله چهارم رسم تصاویر با تمام جزئیات است.وظیفه شما در این مرحله از آموزش گام به گام تصویرسازی ذهنی این است که با استفاده از اطلاعاتی که در ذهن دارید و چشم‌اندازهایی که به خاطر سپرده‌اید به ترسیم نقاشی بپردازید.در این مرحله شما باید بتوانید نوع حرکت، رفتار و حتی چند ژست را به تصویر بکشید.

 

مراحل گام به گام تصویرسازی ذهنی ( گام پنجم)

در مرحله پنجم وظیفه اصلی شما این است که تکرار کنید. تکرار دقیقاً همان چیزی است که به شما کمک می کند مهارتی که آموزش دیده اید را به صورت حرفه ای در ذهن خود بسپارید و آن را به یک توانایی ویژه برای خود تبدیل کنید. سعی کنید آرشیوی از تمام آنچه که تمرین می‌کنید داشته باشید. آن ها را همراه با تاریخشان نگهداری کنید تا مسیر پیشرفت خود را از یاد نبرید.

مراحل گام به گام تصویرسازی ذهنی ( گام ششم)

در مرحله ششم وظیفه شما این است که بتوانید زمان بندی درستی برای تمرین‌های خود ایجاد کنید. یکی از معیارهای مهمی که در پیشرفت تصویرسازی تخیلی شما مؤثر است این می‌باشد که تمرین ها مرتب و برنامه‌ریزی شده پیش بروند.

مراحل گام به گام تصویرسازی ذهنی ( گام هفتم)

در مرحله آخر و نهایی وظیفه شما به عنوان کسی که تصمیم گرفته است در تصویرسازی ذهنی گام بردارد و موفق شود این است که به سراغ ساده‌سازی بروید. ساده‌سازی به سبک شما شکل و فرم می‌دهد و باعث می‌شود شما خالق سبک خاص خود شوید. شما تنها زمانی می‌توانید در مهارت تصویرسازی تخیلی به مرحله ساده سازی برسید که با نحوه ترسیم تمام جزئیات و ظرافت‌های ترسیم آشنا شده باشید.

این مقاله در اینستاگرام قطره.

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حدیث
حدیث
1 سال قبل

شماهمیشه بی نظیرید

محدثه
محدثه
1 سال قبل

ممنون ازتون مفید بود
کاش یه گزینه برای ارتباط با پشتیبان هم داشت سایت، که برای چالش ها و دوره باهشون در ارتباط می‌بودیم

ورود و ثبت نام قطره